Reklamy są elementem życia codziennego. Nie możemy się od nich wręcz opędzić Jest sporo reklam w telewizji. Niektóre kanały telewizyjne atakują nas całym blokiem reklamowym, który jest przerywany w trakcie interesującego filmu, programu rozrywkowego, czy też programu naukowego. To sprawia, że coraz mniej osób sięga po telewizję i stara się jako główne źródło rozrywki przedstawiać internet.
Internet oczywiście też nie jest wolny od reklam. Ba, jest wręcz ich jeszcze więcej. W przypadku wielu stron np. streamingów związanych z transmisjami sportowymi, musimy liczyć się z wyskakującymi okienkami albo przekierowaniem do innych stron. Warto więc w tym przypadku poświęcić trochę czasu na instalację narzędzi, które będą blokować reklamy. Właściciele Stron internetowych mają to na względzie i przygotowali się na tę ewentualność, więc coraz częściej próbują również zblokować narzędzia do blokowania reklam i należą klientowi je wyłączyć, jeśli ten chciałby przeglądać stronę.
Niektóre strony idą na kompromis i proponują opcję wyłączenia narzędzia tylko dla tej jednej strony, którą właśnie przeglądamy. Dzięki reklamom można się wypromować w internecie. Dobrą propozycją na facebooku jest np. możliwość sponsorowania strony, co sprawia, że dzięki płaceniu na ten cel określonej kwoty, nasza strona będzie dużo częściej dostępna. Jest to rozwiązanie bardzo chętnie stosowane przez kandydatów politycznych przy okazji wyborów. Niewątpliwie wybory – nieważne, czy są to wybory samorządowe, parlamentarne, wybory do europejskiego parlamentu, czy też wybory prezydenckie, są dobrą ofertą, żeby korzystać z reklam. Stąd też widzimy mnóstwo billboardów z partiami politycznymi na ulicach, tak samo mnóstwo plakatów pojawia się na tablicach informacyjnych, a wiele osób wywiesza banery ze swoim kandydatem. To pokazuje, że reklama może być bardzo istotna w życiu codziennym. Także my dzięki reklamie możemy dowiadywać się o ważnych wydarzeniach w naszej okolicy, o nowych ofertach w sklepach, o zniżkach w komunikacji miejskiej, czy o otwarciu nowych gmachów i budynków w okolicy. Dobrą opcją reklamową są np. gadżety reklamowe, czy też akcesoria reklamowe oferowane np. przez opengift.pl.
Firma może zlecić takiemu usługodawcy, że potrzebuje gadżet na ważną okazję, np. na konferencję albo przy okazji targów pracy, aby móc zachęcić potencjalnych klientów albo potencjalnych pracowników do korzystania z usług lub aplikowania na stanowisko w firmie. Do gadżetów reklamowych należą m.in. długopisy, słodycze, breloczki i smycze.